Teatr i Zikkurat

W zasadzie to nie wiem, dlaczego ta notka pojawia się tak późno. To miejsce jest związane z nami od samego początku. Najpiękniejsza promenada spacerowa w naszej okolicy. Przez pierwsze miesiące w Budapeszcie to tam odbywały się codzienne spacery. Dzisiaj także w wolny dzień lub w tygodniu po pracy wybieramy się tam, aby troszeczkę odpocząć.

Read More 0 Comments

ZOO -€“ spacer po całym świecie

Zoo w Budapeszcie to świetne miejsce na spacery jak tylko trafi się słoneczny dzień. Można odpocząć od hałasu miasta i podziwiać wiele gatunków zwierząt.

Nasz Budapeszt

I w tym miejscu złamię troszeczkę moją zasadę o nie promowaniu „ramówki”. W sumie to ta zasada jest z założenia błędna, bo wiadomo, jak jesteś w Budapeszcie to jest lista którą musisz zobaczyć. Postanowiłem nadać tej liście dużo subiektywnych przeżyć i odczuć. Co z tego wyjdzie… zobaczymy!

Tropicarium

Szymon uwielbia ZOO! Zabierałem go do Wrocławskiego Zoo bardzo często. Mieliśmy bilet całoroczny, a to świetny teren spacerowy. W Budapeszcie nie byliśmy jeszcze w zoo, szczególnie, że pogoda nie dopisuje ostatnio. Znaleźliśmy obiekt o nazwie Tropicarium. Prawda, że znajduje się na samym końcu miasta w centrum handlowym. Dojazd to jakieś 25 przystanków z centrum miasta. Jedzie się i jedzie! Ale warto! Można tam zobaczyć wiele zwierząt tropikalnych! Dobre miejsce szczególnie dla dzieci. W specjalnej sali jest odtworzony las deszczowy. Mieszka tam krokodyl, małpy oraz kilka gatunków ryb i ptaków.

Muzeum Transportu

Deszczowa jesień przychodzi zawsze nie w porę. Zawsze jest jednak możliwość, żeby coś zrobić. Wyrwać się na chwilę z domu i zwiedzić najbliższe otoczenie. Tak było i tym razem… Postanowiliśmy, że wybierzemy się do muzeum. Nie jest to zbyt prosta sprawa, kiedy zwiedza się z 3 letnim dzieckiem. Trzeba wybrać tematykę, która choć w średnim stopniu je zaciekawi. Po krótkiej analizie stwierdziliśmy, że najlepsze będzie Muzeum Transportu. Mieści się ono w Parku Miejskim.

Parlament

Postanowiłem opisać naszą wycieczkę do Parlamentu Węgierskiego. Jest kilka powodów… jest to obiekt polecany w każdym przewodniku… każda wycieczka do Budapesztu obejmuje zwiedzanie parlamentu… i prywatnie ode mnie: jest to chyba najpiękniejszy budynek jaki widziałem, który zachwyca zarówno od środka jak i z zewnątrz. W nocy jest świetnie oświetlony, za dnia jego biel świetnie wygląda w słońcu, a wnętrze to najpiękniejszy pałac jaki widziałem.

VidamPark… byłeś… wiesz!

Park rozrywki w Budapeszcie. Karuzele, atrakcje z dreszczykiem i nie tylko, „Roletkoster” przez duże R. Park znalazł mój brat… właściwie zanim zdążyłem pomyśleć co zobaczę w Budapeszcie, mój brat już wiedział, że spędzimy tam cały dzień i musi tam być! Poczytałem troszkę o atrakcjach parku i pojechaliśmy z żoną zobaczyć „zza płota” co tam się dzieje… Kiedy nadszedł długo oczekiwany dzień spodziewałem się wielkiego rozczarowania… dlaczego?

Budapeszt! I co teraz…

Przyjechaliśmy do Budapesztu o 8.30… zostawiliśmy samochód koło uczelni, swoją drogą wyglądał jak jakaś cygańska kontrabanda, zatkany po dach. Po szybkiej kawie, rozpoczęliśmy wstępne działanie. Darii promotor załatwił nam tymczasowe mieszkanie, na czas aż nie znajdziemy własnego. Mieliśmy tylko 3 dni na szukanie, bo wtedy przyjechać miał do nas Szymonek. A z własnym lokum, to mogliśmy przedłużyć czas szukania nawet i o miesiąc. Szczególnie, że studenci semestr zaczynają tu od września i ofert mało i ceny wysokie. A tu mieszkanie małe, ale tanio i w centrum… No to lecimy zobaczyć Nasze NOWE życie…

Read More 1 Comments

Droga do Budapesztu

Droga do Budapesztu była straszna… wybrałem przejazd przez Czechy i Słowację. Oczywiście nie chciałem kupować winiet, czasu mieliśmy dużo, po co płacić… W rezultacie poprowadziło nas najkrótszą trasą przez czeskie góry… Zakręty 180 stopni, urwana droga miejscami i co chwila sarny przed maską… i tak się jechało od 23.00 do 4.00 rano… potem przez Słowację znacznie lepiej…