Gruzja: Dzień VIII - Mestia i góry Kaukaz:

Mestia to miasto w Kaukazie, ostatnie dostępne drogami samochodowymi. Typowe dla miasta i regionu Swanetii są charakterystyczne wieże z kamienia. Dawniej budowano je przy domach w celach obronnych. Rodzina mogła schronić się w wieży i prowadzić ostrzał wroga z góry lub przeczekać. Wykorzystywano je nie tylko w sytuacjach zewnętrznego zagrożenia, ale często pomagały w rozwiązaniu sporów sąsiedzkich. Wieże są elementem krajobrazu, kultury i znakiem charakterystycznym tego regionu świata.

Gruzja: Dzień IV - Stepancminda:

Stepancminda jest miasteczkiem na końcu Gruzińskiej Drogi Wojennej, u podnóży góry Kazbeg. Tutaj pierwszy nasz nocleg organizował nasz przewodnik. I to ogromny atut posiadania przewodnika, gdyż można w pełni poczuć lokalną kulturę. Przyjechaliśmy z myślą spania u znajomej naszego przewodnika, ale nie było wolnych miejsc. Gospodyni przyjęła nas darmowym poczęstunkiem, lokalne pieczywo i przetwory, i poleciła koleżankę, która też prowadzi kwaterę. Nocleg był bardzo wygodny, ale największą atrakcją są miejscowe specjały i jedzenie. Gospodyni w oba wieczory przygotowała dla nas mnóstwo jedzenia, w tym słynne placki chaczapuri. Nie sposób opisać jak bardzo smakuje nam jedzenie w Gruzji. To by był osobny temat! Dodatkowo nasze dzieci pobawiły się z wnuczkiem Pani gospodyni, a my z pomocą tłumacza mogliśmy uciąć małą pogawędkę.

Wąwóz Lusios

Zawsze warto wybrać się na zwiedzanie lokalnego miejsca, w którym się akurat przebywa. Tym razem mieliśmy możliwość zwiedzenia reszty Peloponezu wraz z dodatkowymi atrakcjami. Wyjazd planowaliśmy na dwa trzy dni, jednak skróciliśmy do dwóch. Podróżowaliśmy naszym nieustraszonym seatem, który zamienił się także w nasze mieszkanie.

Na przystawkę Meteory...

Grecja, Grecja i... Grecja! Tak to już trzeci raz jak udało nam się spędzić trochę czasu w Grecji. Nigdy jeszcze żaden kraj nie był odwiedzany przez nas tak często. Tym razem okazało się, że do Grecji zawsze warto wracać... Ten wyjazd był także intensywny, jeśli chodzi o liczbę zwiedzonych miejsc. Jak to ktoś opisał... "Zwiedziliście więcej miejsc w dwa tygodnie niż my w dwa lata".

Słowacja - Wielka Łomnica i Lodowe Jaskinie

Brak większych wyjazdów przekłada się na małe wypady weekendowe z jednym noclegiem. Tym razem udało się połączyć odwiedziny z wyjazdem w ciekawe miejsce. Mam na myśli wypad w okolice Popradu w Tatrach Słowackich. Umówiliśmy się z moją mamą, że spotkamy się w Zakopanym. My dojedziemy z Budapesztu, mama z Wrocławia i jest połowa drogi. Potem pojedziemy w Tatry Słowackie.

Bastei - skalne miasto i Tropikalna Wyspa

Niewiarygodne, że tak wspaniałe miejsce znajduje się tak blisko polskiej granicy, a ja je widzę pierwszy raz. No dobrze, ale może tak po kolei. Czechy pożegnaliśmy drogą wzdłuż rzeki Elby, pomiędzy miasteczkiem Decin w Czechach i Rathen w Niemczech. Krajobraz starych gór i wspaniałych grot nie odstępował od nas podczas całej trasy. Jeszcze w Czechach żałowaliśmy, że mamy tak mało czasu na zwiedzanie i zatrzymanie się w tych okolicach.

Miszkolc/Park Narodowy Krasu Węgierskiego/Kras Słowacki/Koszyce

Czasami w swoim życiu jesteśmy zmuszeni zmienić pracę, często na lepszą, czasem na przejściową, żeby poszukać czegoś odpowiedniego. Akurat udało mi się znaleźć dobrą pracę w Budapeszcie ostatniego dnia okresu próbnego w poprzedniej. Musiałem się zwolnić, gdyż inaczej miałbym trzymiesięczny okres wypowiedzenia, a nowa praca już za miesiąc. W rezultacie dodatkowy miesięczny urlop i okazja do zwiedzania okolicznych terenów. Za cel podróży wybraliśmy miejscowość Miszkolc, Park Narodowy Krasu Węgierskiego i Słowackiego oraz Koszyce.

Read More 0 Comments

Męski wypad na... zakupy!

Przejechać 300km na zakupy! Czy to aby nie próżność i przesada? A jednak się opłaca i to wcale nie z próżności. Policzyliśmy z żoną, że produkty dla dziecka strasznie dużo kosztują w Budapeszcie i taniej będzie zakupić je w Polsce. Jak do tego dołożymy troszkę zakupów spożywczych, to już naprawdę się opłaca... A jak jeszcze zbierze się pełen samochód i paliwo rozłoży... to można całkiem nieźle weekend spędzić za małe pieniądze. Tak pojechaliśmy na męski wypad do Zakopanego.

Lovcen - serce Czarnej Góry

Park Narodowy Lovcen. Serce Czarnogóry. Wielki szczyt, pokryty skałami i śniegiem w maju. I wyprawa samochodowa... w nieznane... Nic tylko się przenieść do tych chwil, kiedy to ruszyliśmy z miasteczka Cetinje wprost do krainy gór. Mapa pokazywała, że można wjechać samochodem bardzo wysoko i potem już tylko kawałek na szczyt. Ale...